loading...
yoga - pranayama - karma - meditation
جابر بازدید : 7 شنبه 23 اسفند 1399 نظرات (0)

 

 

اسم حرکت های سلام بر خورشید:چشمک

1-تاداآسانا پرانام آسانا(نیایش)                                           7-بوجانگ آسانا (حرکت کبری)

2-هاستا اوتان آسانا(حرکت دستان)                                        8-آدو موکا شوان آسانا (حرکت کوه، قله)

3-هاستاپاد آسانا یا اوتان آسانا                                             9- آشوا سانچالان آسانا یا لانژ(حرکت کبوتر) (پای چپ عقب)

4-آشوا سانچالان آسانا یا لانژ(حرکت کبوتر) (پای راست عقب)                             10- هاستاپاد آسانا یا اوتان آسانا

5-چاتورانگا داند آسانا (حرکت خط کش)                             11- هاستا اوتان آسانا (حرکت دستان)

6-آشتانگا ناماسکارا آسانا (8 نقطه)                                      12- تاداآسانا پرانام آسانا(نیایش)

 

جابر بازدید : 6 شنبه 23 اسفند 1399 نظرات (0)

 

نتیجه حاصل از کلاس‌های یوگا

در کلاس‌های این رشته ورزشیِ منتال، به شما می‌آموزند که چگونه بافت‌های شخصیتی خود را گسترش دهید. در واقع حرکات و تمرکز حین آن، این توانایی را دارد تا با کشش‌های عضلانی و ماساژ اعضا، هماهنگی بسیار خوبی را بین اعضای بدن و همچنین سیستم اعصاب ایجاد کند.

 

فواید تمرینات آساناهای یوگا

تمرینات آسانای یوگا بسیار جامع هستند و پس از گذشت مدتی با وانهادگی و تمرکز همراه خواهد بود. به گونه‌ای که سیستم‌های درونی و بیرونی بدن، کاملا تحت تاثیر قرار می‌گیرند. حتی غدد داخلی، اعضای بیرونی و درونی عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارند.

از جمله موارد دیگری که در رابطه با آساناها باید بدانید این است که اثر فیزیکی و روانی بسیار زیاد و خوبی را از خود برجای می‌گذارد. به گونه‌ای که در بهبود ناتوانی‌ها تاثیر خواهند داشت و هیچ محدودیتی در تندرستی افراد جوان و پیر به وجود نمی‌آورد.

هنگامی که تمرینات یوگا را در پیش می‌گیرید، هورمون‌های بسیار زیاد و مختلفی در بدن شما فعال خواهند شد که در تامین سلامتی بدن شما و همچنین ادامه زندگی نقش بسیار زیادی ایفا خواهند کرد.

وقتی شما تمرینات یوگا را به صورت منظم انجام می‌دهید، کارایی عضلات، استخوان‌ها، دستگاه تنفسی، دستگاه دفعی و حتی گردش خون در بدن هماهنگ‌تر از گذشته عمل می‌کنند. به گونه‌ای که با اطمینان می‌توان گفت تمرینات یوگا باعث ایجاد تعادل در بدن شده و سلامتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

جابر بازدید : 7 شنبه 23 اسفند 1399 نظرات (0)

 

مجموعه‌ای از فعالیت‌های جسمی، ذهنی، و روحانی است که در هند باستان پدید آمده‌است. یوگا همچنین یکی از شش مکتب فلسفی آستیکه (ارتدکس) در فلسفه سنتی هندو است.یوگی به مرد یوگا کار و یوگینی به زن یوگا کار اطلاق می گردد.

یوگا از طرفی به معنای «کنترل کردن» آمده‌است و در آن صورت یوگا را می‌توان علم کنترل امواج فکر و علم مهار قوای ذهن به منظور تسلطی همه‌جانبه بر توان بالقوه خود دانست. در این صورت به این دانش «روش» که همان کنترل قوای بدن و فکر است تأکید می‌شود. با توجه به چنین درکی، یوگا، در کتاب شاندیلیوپانیشاد (Shandilyopanishad)، این‌گونه تعریف شده‌است: «یوگا عبارت است از کنترل امواج ذهنی.» از طرف دیگر می‌توان یوگا را به معنای نظاره کردن و دیدن، در نظر گرفت که در نتیجه یوگا علم نظاره خود و خودشناسی است. بدین ترتیب غایت این دانش آشکار می‌شود. یعنی واقع شدن در طبیعت اصیل خویش و شکافتن تمامی پوشش های نفسانی. بر همین اساس در باگاواد گیتا (Bhagavad gita) اوج یوگا، رویت ذات درونی از طریق ذهن پاک و خالص شده توصیف شده‌است، و سرانجام یوگا را به معنی «وصل و یکی شدن» نیز ترجمه کرده‌اند که در آن صورت غرض از انجام تمرینات یوگا آشکار و هویدا می‌شود. به این معنا، یوگا عبارت است از عملکرد هماهنگ قوای فردی و اتحاد قوای ذهنی (Chitta shakti) با قوای حیاتی بدن و حواس (Prana shakti) که منجر به تلخیص انرژی، توسعه آگاهی و در نهایت اتحاد با آگاهی متعال خواهد شد؛ بنابراین تصور، در رودرایا مالاتانترا (Rudrayamatantra) گفته شده: «یک یوگی، فقط در اتحاد با آگاهی متعال، به تجربه یوگا نایل می‌گردد.» بدین ترتیب هر کدام از معانی واژه یوگا، قسمتی از این معرفت عمیق باطنی را آشکار می‌سازد و اختلاف ذاتی در میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

یوگا تمرین اصولی از ورزش فیزیکی ، کنترل تنفس ، آرامش ذهنی و کنترل رژیم غذایی است که با تفکر مثبت و مدیتیشن ، ما را به افزایش هماهنگی در بدن ، ذهن و محیط می‌رساند. این ورزش مستلزم فعالیت فیزیکی شدیدی نیست. بلکه شامل حرکت‌هایی است که آسانا نامیده می‌شوند و روش‌های تنفسی با عنوان پرانایاما ، همچنین آرامش ذهن و مدیتیشن است.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تمرینات یوگا را انجام می‌دهید، نسبت به مفهوم هاتا و راجا آشنایی دارید. در واقع جسم از طریق هاتا و ذهن از طریق راجا کنترل خواهد شد. اگر بخواهیم توضیح دقیق‌تری برای هاتا و راجا بیان کنیم، به موارد زیر می‌رسیم:

1. هاتا یوگا باعث می‌شود تا افراد سلامتی جسم را از طریق انجام تمرینات و مقاومت طبیعی بدست آورند. از این طریق می‌توانند بر واکنش‌های عصبی غیرارادی خود کنترل و تسلط کاملی داشته باشند.

2. راجا یوگا کاملا با هاتا یوگا متفاوت است. تمرینات راجا شرایطی را فراهم می‌آورد تا افراد با انجام تمرینات مداوم و منظم به کنترل و انضباط ذهن دست پیدا کنند. تمرینات مرتبط با راجا این امکان را دارد تا مهارت‌های ذهنی، میزان دقت، تمرکز، اراده و سایر توانایی‌های مرتبط با ذهن را افزایش دهد.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 63
  • بازدید کلی : 99